2010年6月14日星期一

Aubrey By Bread

And Aubrey was her name
奥布芮就是她的芳名

A not so very ordinary girl or name
一个和名字一样不平凡的女孩

But who's to blame
但这又能怪谁

For a love that wouldn't bloom
一段没有开花结果的爱情

For the hearts that never played in tune
没有共鸣的两颗心

Like a lovely melody that everyone can sing
像一首人人会唱的美妙旋律

Take away the words that rhyme it doesn't mean a thing
去掉押韵以后,就毫无意义

And Aubrey was her name
奥布芮就是她的芳名

We triped the light and danced togther to the moon
我们乘着月光舞向月亮

But where was June
但六月在何方

No it never came around
它从未来到

If it did it never made a sound
即使来了,也是不声不响

Maybe I was absent or was listening to fast
也许是我错过,或没听清楚

Catching all the words but then the meaning going past
了解了每一个字,但其意义又已过时

But god I miss the girl
上帝,我想念这个女孩

And I'd go a thousand times around the world
我愿意绕着世界千百回

Just to be closer the her than to me
只要能让我靠近她一点

And Aubrey was her name
奥布芮是她的芳名

I never new her but I loved her just the same
我从未了解她,但我依然爱她

I loved her name
我爱她的名字

Wish that I had found the way
但愿我已找到方法和理由

And the reasons that would make her stay
能让她留下来

I have learned to lead a life apart from all the rest
我已学会摒除一切,用心去活

If I can't have the one I want I'll do without the best
如果不能拥有心爱的人,我无法全力以赴

But how I miss the girl
我多麽想念这个女孩

And I'd go a million times around the world
我愿意环绕世界百万次,只为了说

Just to say she had been mine for a day
她有一天会属於我



*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*


好久都没有更换部落格的音乐了,太忙,而且网线差了难找曲子。
换上了新的英文名,因为这首歌,Aubrey。
悠悠的旋律、温柔的歌声、悬梁的词句,没有什么能更让我动心的了,除了这曲子。
或许,它的存在就是要让我 · 记 · 得 · 爱 ·

没有评论:

发表评论